Die anbieterunabhängige Leitkonferenz zu Digital Analytics

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eMetrics Berlin
8.-9. November 2016, Estrel Hotel Berlin



eMetrics Summit - Berlin - Tag 1 - Dienstag, 8. November 2016

08:00 Uhr
Registrierung und Frühstückssnacks
09:00 Uhr
Raum: Estrelsaal C5 & C6
EXPO+ Pass
Die Session Beschreibung folgt in Kürze.
Ausführliche Beschreibung
Referent
Anna DenejnajaHermes NexTec
Head of Data Analysis
Hermes NexTec
09:15 Uhr
Raum: Estrelsaal C5 & C6
Sessions werden auf Englisch gehalten
EXPO+ Pass
Keynote:
If all the data you wanted were available, clean and normalized, and you had the most powerful tools imaginable - how do you go about asking the most valuable questions? Discover what the analyst brings to the table regardless of whether you are poring over spreadsheets or working with tomorrow's AI systems. Think a robot is going to take your job? Jim explains how to accommodate the algorithm and collaborate with the computer. Machine learning needs to learn from somebody - why not you?
Ausführliche Beschreibung
Moderator
Anna DenejnajaHermes NexTec
Head of Data Analysis
Hermes NexTec
Referent
Jim SterneeMetrics Summit
Founder
eMetrics Summit
10:10 Uhr
Raum: Estrelsaal C5 & C6
EXPO+ Pass
Sponsor Präsentation:
Die Session Beschreibung folgt in Kürze.
Ausführliche Beschreibung
Gesponsert von
atlantis media
Referent
Dario Waechteratlantis media
Projektmanager
atlantismedia
10:15 Uhr
Raumwechsel für eMetrics Summit- und Kombi-Pass-Teilnehmer
10:20 Uhr
Raum: Estrelsaal C5 & C6
Track 1:
Mehr als 85% des Umsatzes erwirtschaftet OTTO heute über seinen Onlineshop otto.de. Die Software für die digitale Einkaufsstätte entwickelt der Hamburger Onlinehändler seit mehreren Jahren unter Einsatz von agilen Arbeitsmethoden selbst. Ein hoher Stellenwert der datengetriebenen Optimierung sowie eine Test & Learn Kultur sind wesentliche Erfolgsfaktoren der Produktentwicklung. Wie lässt sich eine datengetriebene Produktentwicklung etablieren? Welche Methoden und Tools werden benötigt? Welchen Herausforderungen begegnet man auf dem Weg dahin? Diesen Fragen widmet sich Andreas Stuht, Abteilungsleiter Digital Analytics bei OTTO in dieser Session und zeigt auf, wie bei OTTO diese Herausforderungen gemeistert werden.
Ausführliche Beschreibung
Moderator
Anna DenejnajaHermes NexTec
Head of Data Analysis
Hermes NexTec
Referent
Andreas StuhtOTTO GmbH & Co KG
Abteilungsleiter Digital Analytics E-Commerce
OTTO.de
Raum: Estrelsaal C1 & C2
Track 2:
Die Generierung von künstlichem Traffic durch Bots wird immer ausgefeilter. Die Kontrolle von Affiliate und Display Kampagnen hinsichtlich der Besucherqualtät erfolgt aber nach wie vor meist manuell, auf Erfahrungswerten basierend. In dieser Session, stellt Christian Schlieker zunächst verschiedene Strategien zur Identifikation von Fraud Traffic vor und zeigt, warum klassische, technische Fraud-KPIs nur eingeschränkt zu verwenden sind. Spannend wird es, wenn man das menschliche Verhalten als Ausgangspunkt nimmt. Hier bedient sich Fraud Detection den Analysetechniken aus dem User Behaviour Umfeld. Entsprechend modifiziert und automatisiert, dienen sie der Mustererkennung und Unterscheidung zwischen künstlich generiertem und natürlichem Traffic. Das vorgestellte Framework wird durch Best Practices zur täglichen Anwendung im Kampagnenmanagement und Reporting Systemen vervollständigt.
Ausführliche Beschreibung
Moderator
Alexander Holl121WATT
Geschäftsführer
121WATT
Referent
Christian SchliekerDigital Performance GmbH
VP of Analytics
Digital Performance GmbH
11:10 Uhr
Kaffeepause
11:35 Uhr
Raum: Estrelsaal C5 & C6
Sessions werden auf Englisch gehalten
Track 1:
Personalization, one to one, predictive targeting, whatever you call it, serving the optimal digital experience for each customer is often touted as the pinnacle of digital marketing efficacy. But if predictive targeting is so great, why isn’t everyone doing it? Dean first provides an overview of predictive targeting methodologies as well as a general framework for thinking about the trade-offs of predictive methods in your marketing systems/process. He then explores data exploration, data preparation, modeling building, and model evaluation, what can be done to improve model accuracy. Dean also explains model ensembles, including Bagging, Random Forests, and Stochastic Gradient Boosting. Come for the enlightenment, stay for the bar-bet-winning vocabulary.
Ausführliche Beschreibung
Moderator
Anna DenejnajaHermes NexTec
Head of Data Analysis
Hermes NexTec
Referent
Dean AbbottSmarterHQ
Co-Founder and Chief Data Scientist
SmarterHQ
Raum: Estrelsaal C1 & C2
Track 2:
Während klassische Analytics-Tools lediglich Kampagnen-Traffic erfassen, sammeln Adserver vielfältige Daten, darunter die Impressions, womit sich die Customer Journey um Views erweitern lässt. Durch Hinzunahme und Analyse weiterer 3rd-party Daten lassen sich Audiences kategorisieren. Wie aus diese Informationen zusammen mit Onsite-Daten wertvolle Erkenntnisse für Kampagnen-Optimierung gezogen werden können, zeigen wir Ihnen in dieser Session am Beispiel von T-Mobile.
Ausführliche Beschreibung
Moderator
Alexander Holl121WATT
Geschäftsführer
121WATT
Referenten
Bernhard Rathmayr
e-business Project Manager
T-Mobile Austria GmbH
Siegfried Stepkee-dialog
Geschäftsführer
e-dialog
12:20 Uhr
Mittagspause
13:45 Uhr
Raum: Estrelsaal C5 & C6
Sessions werden auf Englisch gehalten
EXPO+ Pass
Keynote:
The "data scientist" is the "growth hacker" of 2016: no one can really agree what one is or what they do. In this session, Tim -- who has never claimed to be and never will claim to be a data scientist -- will share what he has learned from trying to understand the scope and nature of that role. And, beyond that, how he has grown as a digital analyst, expand his skills, and increased his value to the organizations with which he works as a result. While you will not leave the session with an explicit roadmap for your career, you will almost certainly leave it with a new perspective of the many opportunities for professional growth that are just waiting for you to reach out and grab them.
Ausführliche Beschreibung
Moderator
Anna DenejnajaHermes NexTec
Head of Data Analysis
Hermes NexTec
Referent
Tim Wilson
Senior Partner
Analytics Demystified
14:40 Uhr
EXPO+ Pass
Sponsor Präsentation:
Die Session Beschreibung folgt in Kürze.
Ausführliche Beschreibung
Referent
Matthias BettagDigital Motion
Geschäftsführer
Digital Motion
14:45 Uhr
Raumwechsel für eMetrics Summit- und Kombi-Pass-Teilnehmer
14:50 Uhr
Raum: Estrelsaal C5 & C6
Tagtäglich sind wir mit ähnlichen Problemen konfrontiert und versuchen die Ressourcen, Tools, neue Entwicklungen, Prozesse, Technologien und Politik unter einen Hut zu bringen um erfolgreich Projekte umzusetzen, Ergebnisse zu kommunizieren, KPIs zu erreichen und vieles mehr. Manche haben gerade angefangen, andere sind seit vielen Jahren dabei. Seit Ihrer Gründung hat sich eMetrics zu einem willkommen Ort für einen freien Austausch entwickelt, wo man voneinander lernen und Anregungen sammeln kann. Dieses Jahr bringen wir den fachlichen Austausch auf die nächste Ebene – unter Moderation der Fachexperten diskutieren die Teilnehmer aktuelle Themengebiete im kleinen Kreis der Interessierten.
Ausführliche Beschreibung
Referenten
Ole Bahlmann
Digital Analytics Consultant
Digital Insights
Matthias BettagDigital Motion
Geschäftsführer
Digital Motion
Andy CarvellPhiture - Mobile Grwoth Agency
Co-Founder
Phiture
Anna DenejnajaHermes NexTec
Head of Data Analysis
Hermes NexTec
15:35 Uhr
Kaffeepause
16:00 Uhr
Raum: Estrelsaal C5 & C6
Track 1:
Eines der am meisten diskutierten Themen 2016 ist DMP, SSP and Programmatic Advertising. Zur richtigen Zeit die richtige Botschaft zu zeigen, ist für alle Online Marketeers ein höchst attraktives Versprechen. Die zwei große Fragen aber sind: 'Können wir das Tracken?' und 'Können wir dafür Daten liefern?ˋ In dieser Session diskutiert Anita Boumrifak die Möglichkeiten, Herausforderungen und Probleme, die DMP und Programmatic mit sich bringen.
Ausführliche Beschreibung
Moderator
Anna DenejnajaHermes NexTec
Head of Data Analysis
Hermes NexTec
Referent
Anisa BoumrifakM8 performance
Senior VP Marketing & Analytics, Managing Partner
M8 performance
Raum: Estrelsaal C1 & C2
Sessions werden auf Englisch gehalten
Track 2:
The Mobile Growth Stack is a strategic framework that looks at acquisition, engagement & retention, monetization, insights & analytics by channel. In this session Andy explains how to use the Mobile Growth Stack to assess your current growth performance and identify opportunities for sustainable, data-driven growth. He will also provide examples of the stack in action at SoundCloud and other high-growth tech companies.
Ausführliche Beschreibung
Moderator
Ole Bahlmann
Digital Analytics Consultant
Digital Insights
Referent
Andy CarvellPhiture - Mobile Grwoth Agency
Co-Founder
Phiture
17:00 Uhr
Raumwechsel für eMetrics Summit- und Kombi-Pass-Teilnehmer
17:05 Uhr
Raum: Estrelsaal C5 & C6
Sessions werden auf Englisch gehalten
EXPO+ Pass
Evening Keynote:
Stéphane knows why your analytics efforts are going nowhere. After years of investigating and measuring the digitally maturity of hundreds of organizations, Stéphane reveals the state of our industry and shares thought provoking anecdotes. The strengths and weaknesses of a wide variety of firms are explored, spiced up with useful tips and some crazy tools to assist you in your work.
Ausführliche Beschreibung
Moderator
Anna DenejnajaHermes NexTec
Head of Data Analysis
Hermes NexTec
Referent
Stéphane Hamel
Digital Analytics Thought Leader
Consultant
InspirationStrategicHands On
18:05 Uhr
Ende des ersten Konferenztages
18:30 Uhr
Abfahrt der Shuttlebusse
19:00 Uhr

Abendveranstaltung:

DDB Networking Lounge

eMetrics Summit - Berlin - Tag 2 - Mittwoch, 9. November 2016

08:00 Uhr
Registrierung und Frühstückssnacks
09:15 Uhr
Raum: Estrelsaal C5 & C6
Social Media Aktivitäten gehören seit Längerem zu einem ausgereiften Marketing Portfolio. Eine Bewertung der Wirksamkeit solcher Initiativen ist nach wie vor nicht trivial. Im B2B Umfeld, wo man die Kunden nicht intuitiv auf Facebook erwartet, ist die Definition einer Social Media Strategie und Erfolgsmessung besonders schwierig. Lars Schulze zeigt detailliert an diversen Use Cases wie die Besonderheiten und die Messvariablen jedes Netzwerks für eine stimmige Strategie beachtet werden, um günstig qualitativen Traffic zu gewinnen. Basierend darauf kann dann, mit der passenden Marketing Technologie und durchdachtem Tracking-Setup die Erfolgsmessung und Optimierung vorgenommen werden um mit überschaubaren Budgets und Ressourcen die Social Media Potentiale auch in B2B Umfeld zu erschließen.
Ausführliche Beschreibung
Moderator
Anna DenejnajaHermes NexTec
Head of Data Analysis
Hermes NexTec
Referent
Lars Schulze
Digital Marketing Executive
10:00 Uhr
Raumwechsel für eMetrics Summit- und Kombi-Pass-Teilnehmer
10:05 Uhr
Raum: Estrelsaal C5 & C6
Sessions werden auf Englisch gehalten
Track 1:
In this session you’ll learn that ASO stands for "App Store Optimization": the art of driving more people to your app store page, and converting them into users. After some examples of definite “Do’s”, Moritz will take you to a darker side of ASO that your competition might be doing. These so-called Black Hat ASO practices can easily cheat you out of millions of installs. What are examples of Black Hat ASO and where is the line between doing regular App Store Optimization and Black Hat ASO? You'll also learn how to recognize these fraudulent practices and what can you do against a competitor crossing the line.
Ausführliche Beschreibung
Moderator
Ole Bahlmann
Digital Analytics Consultant
Digital Insights
Referent
Moritz DaanPhiture - Mobile Grwoth Agency
Mobile Growth Consultant
Phiture
Raum: Estrelsaal C1 & C2
Track 2:
Seit seiner Gründung im Jahre 2010 hat das Hamburger Startup FINANZCHECK.de beeindruckende Wachstumsraten hingelegt und Bekanntheitsgrad erlangt. Für die Steuerung der dazugehörigen Online Marketing Aktivitäten verwendet das Unternehmen Open Source Technologien. Die performancebasierte Steuerung aller Marketingaktivitäten erfolgt mithilfe der Open Source Web Analytics Plattform Piwik, selbst entwickelter Plugins, Open Source Data Warehouse und Business Intelligence Tools. Dabei werden alle Kampagnenstrukturen und Einstellungen wie Deduplication abgebildet sowie gängige Analysen wie Betrachtungen der Customer Journeys und verschiedene Attributionsmodelle möglich. Wer über keine großen Budgets verfügt oder eine komplette Datenhoheit behalten möchte, findet in dem in dieser Session vorgestellten Setup eine brauchbare Alternative zu den vielen kostenpflichtigen Lösungen am Markt.
Ausführliche Beschreibung
Moderator
Alexander Holl121WATT
Geschäftsführer
121WATT
Referent
André Kolell
CTO
TruVenturo GmbH
11:00 Uhr
Kaffeepause
11:30 Uhr
Raum: Estrelsaal C5 & C6
Sessions werden auf Englisch gehalten
EXPO+ Pass
Session
Traditionally a tool session at the eMetrics sets a frame to present and discuss the advantages and features of selected tools. This time, we are taking the discussion to the enterprise. Let's discuss the major needs and challenges of the industry with representatives of two of the top enterprise solution providers- Justin Cutroni from Google and Jan Exner from Adobe. Questions we want to ask the experts: what kind of companies are the solutions suitable for and what should organizations do to get most out of the tools in terms of organisation, analytic maturity and management? While enterprise level tools provide marketers with a more holistic picture of how their entire marketing spend is performing, there is a specter of whether these products could risk companies' valuable data. How do the providers approach the trust and privacy issues that Brands are facing when providing access to all their proprietary data? Most of the solution players building their own product empires, so what's the next big thing and is there still a free choice and co-existence with other tools? And of course one of the most interesting questions of all: Does each team use their own products to analyse user behavior?
Ausführliche Beschreibung
Moderator
Anna DenejnajaHermes NexTec
Head of Data Analysis
Hermes NexTec
Referenten
Justin CutroniGoogle
Consultant, Author, and Analytics Advocate
Google
Jan ExnerAdobe
Consulting Delivery Manager
Adobe
12:30 Uhr
Mittagspause
14:00 Uhr
Raum: Estrelsaal C5 & C6
Sessions werden auf Englisch gehalten
Track 1:
Understanding the customer’s search behavior on travel websites is an object of interest for personalization. In terms of car rental industry, for example, users might tweak on attributes like the number of rental days, dates, time to pick-up, station locations, car brands etc. Users apply different approaches achieving the final step of the reservation funnel. Alexander and Jasmin will show how they use different statistical methods to comprehend the nature of the purchase funnel behavior, like Bayesian approaches in mixture models, times series clustering etc. This analysis helps to bring more user-orientated content to increase the reservation rate. The final goal is to find the clusters of different clients and personalize the content based on special behaviors.
Ausführliche Beschreibung
Moderator
Anna DenejnajaHermes NexTec
Head of Data Analysis
Hermes NexTec
Referent
Alexander KomarovDocler Holding
BI Data Scientist
Docler Holding Luxembourg
Raum: Estrelsaal C1 & C2
Track 2:
In dieser Session bringen unsere Anwälte Sie auf den aktuellsten Stand: was sind die Auswirkungen der neuen EU-Datenschutzgrundverordnung, welche Neuigkeiten gibt es bei der ePrivacy-Richtlinie, wird das Privacy Shield der Nachfolger von Safe Harbor, u.v.m. Im Anschluss diskutieren wir mit Ihnen, den Teilnehmern, u.a. Themen wie die neuen Ansätze zum Thema Cross Device Tracking und welche Privacy Auswirkungen diese haben, Privacy by Design (Vertrauen in die Marke) u.v.m. Die Themen werden dem aktuellen Stand der Datenschutz/Privacy Situation angepasst und können sich kurzfristig ändern.
Ausführliche Beschreibung
Moderator
Oliver SchiffersSapient
Director Data & Analytics
SapientNitro
Referenten
Michael NeuberBVDW
Rechtsanwalt, Justiziar
BVDW
Dr. Martin SchirmbacherHÄRTING Rechtsanwälte
Fachanwalt für IT-Recht
HÄRTING Rechtsanwälte
15:00 Uhr
Kaffeepause
15:30 Uhr
Raum: Estrelsaal C5 & C6
Sessions werden auf Englisch gehalten
Track 1
Zalando has a 14-head analytics team and ~11k employees. One of the big challenges is spreading analysis and reports to the right people at the right time. In this session Mira Daniels will discuss strategy options (centralized, decentralizes, installing "ambassadors") to approach the challenge, their Pros and Cons and the progress the Zalando analyst team made by implementing the self-service strategy as well as the obstacles on the way. You will then hear the perspective of the strategy implementation from one stakeholder, brand marketing, represented by Celina Steffen.
Ausführliche Beschreibung
Moderator
Anna DenejnajaHermes NexTec
Head of Data Analysis
Hermes NexTec
Referenten
Mira DanielsZalando
Web Analyst
Zalando
Raum: Estrelsaal C1 & C2
Sessions werden auf Englisch gehalten
Track 2
Somewhere along the spectrum of “logging into Google Analytics” and “the machines are in control” is the world of the power analyst who interacts with the data on the fly. This means simultaneously building repeatable algorithms and delivering results using visualizations that exceed those available in Excel and rival those developed in Tableau: the world of R — an open source language and environment built by and for the analyst. Tim has only started using R in earnest over the past year, so the steep learning curve of the platform is still a fresh experience. In this session, he describes what R is, why it is a tool every analyst should at least consider, and some use cases that illustrate the platform’s unique capabilities.
Ausführliche Beschreibung
Moderator
Alexander Holl121WATT
Geschäftsführer
121WATT
Referent
Tim Wilson
Senior Partner
Analytics Demystified
16:30 Uhr
Raumwechsel für eMetrics Summit- und Kombi-Pass-Teilnehmer
16:35 Uhr
Raum: Estrelsaal C5 & C6
Sessions werden auf Englisch gehalten
EXPO+ Pass
Closing Note and Feedback
Was haben Sie auf dem eMetrics Summit gehört und gelernt? Was hat gefehlt? Wie können Sie das Gelernte für sich umsetzen, wie sollten Sie priorisieren? Jim Sterne, Anna Denejnaja und Alexander Holl freuen sich in dieser interaktiven Abschluß Diskussion auf Ihre Fragen und Anregungen.
Ausführliche Beschreibung
Moderator
Jim SterneeMetrics Summit
Founder
eMetrics Summit
Referenten
Anna DenejnajaHermes NexTec
Head of Data Analysis
Hermes NexTec
Alexander Holl121WATT
Geschäftsführer
121WATT
17:15 Uhr
Ende des eMetrics Summit 2016
18:00 Uhr
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